МЕНЮ

Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в браузере должен быть включен Javascript.

Время работы: понедельник - четверг 9.00-18.00, пятница 9.00-15.30

.

«Здоровые дети — здоровая нация!»

.

.

.
МЕНЮ

Здаровым быць – са спортам дружыць!

Устойлівыя станоўчыя адносіны да здаровага ладу жыцця – адзін з гарантаў рэалізацыі мар і дасягнення жыццёвых мэт. А фізкультура и спорт – гэта безадмоўныя лекі ў любым узросце ад мноства захворванняў. Застаецца толькі данесці гэтую старую ісціну падлеткам.


У якасці прыкладу прапаную канспект спартыўнага спаборніцтва «Здаровым быць – са спортам дружыць!».

Задачы: фарміраваць прадстаўленні аб здароўі як самай вялікай каштоўнасці ў жыцці чалавека; развіваць вытрымку, спрытнасць, сілу, мысленне, уменне каардынаваць свае рухі; прывіваць любоў да спорта; фарміраваць матывацыйную сферу гігіенічных паводзін, імкненне захоўваць і ўмацоўваць сваё здароўе.

Матэрыялы і абсталяванне: кеглі; 3 падносы; 3 ручніка; паветраныя шары (па колькасці ўдзельнікаў); 6–9 баскетбольных мячоў; табурэтка; яблыкі; незаточаныя алоўкі; штаны вялікага памеру; 3 скакалкі; 3 абручы; 3 вялікія мяшкі; кубікі; 3 вядра; відэафільм «Мы выбіраем спорт»; мультымедыйная ўстаноўка.



Ход мерапрыемства
У залу пад спартыўны марш уваходзяць каманды і строяцца адна насупраць другой. Гучыць песня «Закаляйся!» (сл. В. Лебедзева-Кумача).

1-ы вядучы. Добры дзень! Наша страна многа робіць, каб маладое пакаленне расло здаровым і фізічна моцным. Менавіта ў дзіцячыя гады закладваюцца асновы здароўя і фарміруюцца станоўчыя адносіны да яго. Вельмі добра, што сёння сярод моладзі пераважае думка аб неабходнасці здаровага ладу жыцця і фізкультуры.
2-і вядучы. Кожны ў спорце знаходзіць нешта сваё. Для адных гэта яркае відовішча, для другіх – сродак зносін, фізічнага ўдасканальвання і ўмацавання здароўя, а для трэціх – прафесія.
1-ы вядучы. Я лічу, што не так важна, займаемся мы спортам для душы або накіраваны на дасягненне высокіх вынікаў. У любым выпадку здароўе – найбольшая каштоўнасць чалавека, радасць жыцця, працаздольнасць, поспехі.
2-і вядучы. Вы маладыя, але захоўваць здароўе трэба ўжо сёння. Напрыклад, праз заняткі фізкультурай і спортам.
1-ы вядучы. Мы сабраліся тут, каб паспаборнічаць ў сіле і спрытнасці, хуткасці і вынослівасці. Але не мае значэння, хто стане пераможцай у гэтым крыху жартоўным спаборніцтве. Галоўнае, каб усе мы адчулі атмасферу свята, узаемнай павагі і ўзаемаразумення. Няхай гэта сустрэча будзе па-сапраўднаму сяброўскай.
2-і вядучы. Сёння сапернічаць паміж сабой будуць тры каманды (называе кожную). Сябры, вам слова! (Каманды агучваюць свае дэвізы.)
1-ы вядучы. Жадаю вам сумленнай спартыўнай барацьбы і поспехаў!

Прадстаўленне журы.

2-і вядучы. А цяпер трэба даць клятву. Клянёцеся ўдзельнічаць у гэтых спаборніцтвах, прытрымліваючыся правіл і паважаючы сапернікаў?
Дзеці. Клянёмся!
1-ы вядучы. Клянёцеся бегчы толькі ў паказаным суддзёй накірунку?
Дзеці. Клянёмся!
2-і вядучы. Клянёцеся выконваць алімпійскі дэвіз «Хутчэй, вышэй, мацней!», што значыць: хутчэй ветру не бегчы, вышэй даху не скакаць, мацней саперніка суддзю не біць?..
Дзеці. Клянёмся!
1-ы вядучы. Клянёцеся выкарыстоўваць спартыўны інвентар строга па назначэнні – гірамі больш 16 кг у сапернікаў не кідацца?..
Дзеці. Клянёмся!
2-і вядучы. Клянёцеся грамчэй балельшчыкаў не крычаць, красоўкамі ў іх не кідаць?..
Дзеці. Клянёмся!
1-ы вядучы. Клянёцеся спаборнічаць у сапраўды спартыўным духу на славу спорту і ў імя гонару сваёй каманды?..
Дзеці. Клянёмся!
2-і вядучы. Такім чынам, усё гатова! Пачынаем…

Практыкаванні жывёл
Жырафа. Галава ўверх-уніз, кругавыя рухі ўправа-улева.
Васьміног. Кругавыя рухі плячыма ўперад-назад. Плечы падняць, апусціць (разам, потым па чарзе).
Птушка. Рукі падняць, апусціць – як крылы. Кругавыя рухі ўперад-назад.
Малпа. Нахіл уперад, кругавыя рухі тулавам управа-улева.
Конь. Пад’ём ног (па чарзе), згінаючы ў каленях.
Бусел. Падняцца на дыбачкі, апусціцца, кругавыя рухі правай нагой, затым левай (па падлозе).
Кошка. Пацягванне ўсім тулавам. Падняць выцягнутую правую руку, а потым левую.

Афіцыянты
Удзельнікі эстафеты павінны пранесці паветраны шар на падносе на сагнутай руцэ да арыенціра (кеглі) і назад, потым перадаць эстафету далей.

Кракадзільчыкі
Удзельнікі каманды становяцца адзін за адным. Паміж імі зажаты паветраныя шары, якія можна трымаць толькі спіной і грудзямі (дапамагаць рукамі нельга). Такім чынам трэба дайсці да арыенціра і вярнуцца.

1-ы вядучы. Дзеці, да нас прыйшло пісьмо. Цікава, хто яго напісаў?
2-і вядучы. Трэба яго прачытаць.
1-ы вядучы. Чытай жа хутчэй!
2-і вядучы.
Ты ніколі не мый рукі,
Шыю, вушы, твар таксама,
Бо бязглузды той занятак
Не прыводзіць да дабра.
Зноў запэцкаюцца рукі,
Шыя, вушы, твар таксама.
Дык навошта ж траціць сілы
І дарэмна час губляць?
Не стрыжыся ты наогул!
Не патрэбна! Дый навошта?
І на старасці сама
Аблысее галава.

1-ы вядучы. Як вы думаеце, хто напісаў такое пісьмо? (Адказы дзяцей.) Сапраўды, калі не будзеш мыцца, чысціць зубы, чыста і акуратна апранацца, то можаш захварэць. Паслухайце казку пра мікробаў і паўтарайце за мной некаторыя рухі.

Жылі-былі мікробы – разносчыкі розных хвароб. Больш за ўсё на свеце яны любілі бруд. Чым больш яго было, тым болей ім было прыемна. Мікробы з велізарнай лёгкасцю лёталі ў паветры. (Папляскаць у далоні.) Яны пранікалі ў скуру праз драпіны на каленях. (Паказаць на калені.) Яны не спыняліся, каб спытаць: «Можна ўвайсці?» (Падняць руку.) Яны, як душ, ліліся на людзей, калі чалавек не прыкрываўся пры чыханні. (Рухі рукамі, быццам ідзе дождж.) Мікробы бываюць добрыя і дрэнныя, маленькія і вялікія. (Паказаць рукамі, разводзячы і зводзячы іх.) Але мы ведаем, дзе яны хаваюцца! (Накрыць галаву рукамі.) Мы (паказаць на сябе) ведаем, што рабіць, каб пазбавіцца ад іх. Пры дапамозе мыла і мыльных бурбалак мы праганяем іх! Калі сябруеш з вадой і мылам, дарма мікробы трацяць сілы!

Бег з мячамі
На лініі старта першы ўдзельнік эстафеты бярэ адразу 2–3 баскетбольных мяча (у залежнасці ад узросту) і па сігналу вядучага бяжыць з імі да арыенціра. Пакідае іх там, бяжыць назад і перадае эстафету наступнаму ўдзельніку. Той павінен прынесці мячы назад.

Накармі капітана
На табурэтцы, у 5 м ад лініі старта каманды, сядзіць капітан, вочы ў яго завязаныя. Кожны з удзельнікаў эстафеты (таксама з завязанымі вачыма) дабягае да капітана і корміць яго яблыкам (па аднаму ўкусу за раз), вяртаецца і перадае эстафету наступнаму гульцу.

Бег у штанах
Удзельнічаюць адначасова па два чалавекі ад кожнай каманды. Адзін засоўвае нагу ў адну калашыну, другі – у другую. Такім чынам яны дабягаюць да арыенціра, вяртаюцца і перадаюць эстафету наступнай пары.

1-ы вядучы. А зараз я прапаную пагуляць балельшчыкам.

Пацяг
У гульні ўдзельнічаюць 8–20 чалавек. Яны дзеляцца на дзве роўныя каманды, якія строяцца ў шарэнгі па адной лініі (наперадзе – мацнейшыя, ззаду – слабейшыя). Счэпліваюцца сагнутымі ў лакцях рукамі.
Паміж камандамі на зямлю кладзецца невялікі прадмет – «мета». Першыя гульцы каманд, стоячы над ёй, такім жа чынам счэпліваюцца паміж сабой, а каманды пачынаюць павольна цягнуць кожнага ў свой бок.
Перамагае тая каманда, якая здолела разарваць ланцуг праціўніка або перацягнуць яго цераз «мету».

Бег з мячом
Удзельнічаюць адначасова па два гульца ад каманды. Яны становяцца тварам адзін да аднаго, кладуць рукі на плечы. На іх рукі кладзецца баскетбольны мяч. Трэба дабрацца да арыенціра і вярнуцца (не згубіць мяч), затым перадаць эстафету наступнай пары.

Бег з перашкодамі
Трэба дапрыгаць з дапамогай скакалкі да абруча, пралезці ў яго і зноў прыгаць – да арыенціра, а адтуль бягом на старт, дзе перадаць эстафету далей.

Знайдзі пару
З усіх гульцоў трэба сабраць па аднаму чаравіку і скласці іх у вялікі мяшок (у кожнай каманды – свой). Удзельнікі па чарзе бягуць да мяшка, шукаюць свой чаравік, абуваюцца, вяртаюцца да каманды і перадаюць эстафету далей. Гульня працягваецца да таго часу, пакуль усе ўдзельнікі не абуюцца.

1-ы вядучы. Вось і скончылася наша апошняя эстафета. Каманды на пастраенне!

Слова журы, абвяшчэнне вынікаў, узнагароджванне пераможцаў.

2-і вядучы. Сёння мы ўсе атрымалі зарад бадзёрасці, радасці і, бяспрэчна, умацавалі наша здароўе! Віншуем пераможцаў і просім не сумаваць пераможаных. Галоўнае – удзел і тое, што мы былі разам.

1-ы вядучы. Наша формула здароўя – гэта фізкультура і спорт. Менавіта яны закаляюць дух і цела, падымаюць настрой і дапамагаюць зняць стрэс. Таму мы выбіраем спорт і фізкультуру!

Прагляд відэафільма «Мы выбіраем спорт».

1-ы вядучы. Якія эстафеты і гульні вам спадабаліся? (Адказы дзяцей.)
2-і вядучы. Прытрымліваючыся здаровага ладу жыцця, вы будзеце расці здаровымі і шчаслівымі. Менавіта фізкультура і спорт надаюць нам сілу духа, бадзёрасць і вынослівасць.
1-ы вядучы. «Я яшчэ ў пялёнках, а лянота мая з цялёнка». Кожны хоча ў жыцці замацаваць сваё «я», асабліва гэта датычыцца моладзі. Але мы ідзем да гэтага рознымі шляхамі.
2-і вядучы. Адны выбіраюць пасіўны лад жыцця (шкодныя звычкі, ляноту), другія прытрымліваюцца прынцыпу: «Я магу! Я павінен! Я абавязаны!». Перамога над самім сабой – гэта самая важная перамога ў жыцці. А дапамогуць выпрацаваць неабходныя для гэтага якасці спорт і фізкультура! Поспехаў вам і да новых сустрэч!

ІРЫНА ЦІХАНАВА, настаўніца пачатковых класаў Віцебскай сярэдняй школы № 47 імя Я. Ф. Іваноўскага

Научно-методический журнал «Здоровый образ жизни»

220070, г.Минск,
ул. Кальварийская, 25, офис 603

Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в браузере должен быть включен Javascript.

Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в браузере должен быть включен Javascript.

(8017) 270 16 86

Журнал в социальных сетях

     

We use cookies
Для того, чтобы мы могли качественно предоставить Вам услуги, мы используем cookies, которые сохраняются на Вашем компьютере. Нажимая ПРИНЯТЬ, Вы подтверждаете то, что Вы проинформированы об использовании cookies на нашем сайте.